13.3.15

Αναδύστε την πνευματική σας ταυτότητα



EΝΔΟΣΚΟΠΗΣΗ

Όταν δεν έχεις κανένα ενδιαφέρον για τον εξωτερικό κόσμο για κάποιο χρονικό διάστημα, αλλά αντίθετα έχεις μόνο μια βαθιά επιθυμία να στραφείς προς τα μέσα, αυτό είναι το σημάδι της αρχής του εσωτερικού ταξιδιού. Σε αυτούς που έχουν δει αυτό το σημάδι μέσα στον εαυτό τους, λέω, «Ελάτε, θα σας δείξω πώς να ταξιδέψετε προς τα μέσα». Είναι ένα θέμα του να πάτε μέσα στον εαυτό, όχι μέσα σε κάποιον άλλο.

Είναι δύσκολο να κόψουμε τη συνήθεια να θέλουμε να γνωρίζουμε τι συμβαίνει στους άλλους ανθρώπους. Είναι αδύνατον να τους γνωρίζουμε, έτσι προσπαθούμε να ανακαλύψουμε σχετικά με αυτούς μιλώντας σε ένα τρίτο άτομο. Αλλά ο διαλογισμός είναι δυνατός μόνο όταν πηγαίνουμε μέσα στον εαυτό μας. Όταν πηγαίνουμε προς τα μέσα, αφήνουμε όλα τα εξωτερικά πράγματα έξω από εμάς. Έχουμε τη συνήθεια να κοιτάμε σε όλα τα πράγματα έξω από εμάς. Η διάνοια μας έλκεται προς όλα εκείνα τα πράγματα. Μετά παγιδεύεται από εκείνα. Μερικές φορές έχουμε την επιθυμία να ελευθερώσουμε τον εαυτό μας, αλλά απλά δεν μπορούμε να το κάνουμε. Οι άνθρωποι, τα αποκτήματα, οι συνήθειες όλα μας έλκουν. Ο κόσμος και η ατμόσφαιρά του έχουν τεράστια επίδραση επάνω μας. Έχουμε βιώσει τόσο πολύ ταραχή και λύπη και παρόλα αυτά είναι δύσκολο να αφήσουμε τα πράγματα του κόσμου. Γι’ αυτό το λόγο πολλοί άνθρωποι λένε ότι ψάχνουν για πνευματικότητα.

Όταν προσπαθούμε να γνωρίσουμε τον εαυτό και τον Ένα εκεί ψηλά, μπορούμε να επικεντρωθούμε για λίγο, αλλά μετά αποσπάται η προσοχή μας. Έτσι πρώτα χρειάζεται να καλλιεργήσουμε την αρετή της ενδοσκόπησης – και να καταλάβουμε πλήρως την αντίθεση ανάμεσα στην ενδοσκόπηση και την εξωστρέφεια. Όταν υπάρχει εξωστρέφεια, ο νους έλκεται προς τα έξω. Σαν αποτέλεσμα οι φυσικές αισθήσεις και ο νους τρέχουν προς τα έξω και οι επιθυμίες εγείρονται στην καρδιά. Η καρδιά έχει εξαπατηθεί με πολλούς διαφορετικούς τρόπους κι έτσι κουβαλάει μεγάλη λύπη. Όταν ο νους γίνεται πιο ενδοσκοπικός, αρχίζει να ακούει την καρδιά και μετά λέει στις φυσικές αισθήσεις να ησυχάσουν.

Για να είμαστε ενδοσκοπικοί χρειάζεται να βρούμε το χρόνο να είμαστε σε απομόνωση. Μπορεί να πείτε ότι δεν έχετε χρόνο για αυτό, αλλά όλοι γνωρίζουμε ότι εάν πραγματικά επιθυμούμε κάτι, μπορούμε να βρούμε χρόνο γι’ αυτό. Καθώς βρίσκετε το χρόνο να αφοσιωθείτε σε αυτή τη βαθιά επιθυμία, παρατηρείστε πως επίσης θα λάβετε τη συνεργασία του καθένα – οι άλλοι θα σας αφήσουν ελεύθερο να εκπληρώσετε αυτή την επιθυμία. Έτσι καθίστε με σιωπή στην απομόνωση και επιτρέψτε να λάβει χώρα ένας διάλογος ανάμεσα στην καρδιά σας και στον νου σας. Η καρδιά μπορεί να πει «Εγώ δεν έχω βρει ποτέ αυτό που πραγματικά ήθελα. Όταν ο νους είναι μπερδεμένος, δεν με υπακούει». Όταν όμως η καρδιά και ο νους συμφωνήσουν μεταξύ τους, όταν συναντηθούν στην ενδοσκόπηση σας, μπορείτε τελικά να δείτε τον εαυτό σας. Ο νους έχει σκοντάψει πάρα πολύ και χρειάζεται ξεκούραση, έτσι ελευθερώστε τον εαυτό σας από όλα τα εξωτερικά πράγματα, τη σύγχυση και τις έλξεις από έξω. Η καρδιά γίνεται σταθερή όταν δεν έχει επιθυμίες ή προσκολλήσεις. Μετά, καθώς κάθεστε σε απομόνωση, με έναν ενδοσκοπικό τρόπο, αρχίστε να σταθεροποιείτε τον νου σας ελευθερώνοντας τον  από τον εξωτερικό κόσμο με τον ίδιο τρόπο. Όταν ο νους είναι σταθερός, δημιουργεί ένα πολύ καλό αίσθημα και μεγάλη εσωτερική ευτυχία, ευτυχία που είναι ενωμένη με γαλήνη και δύναμη.


ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΚΟΠΗΣΗ

Επιτρέπω στο σώμα να καθίσει ήσυχα. Επικεντρώνω το βλέμμα μου προς τα μέσα και βλέπω την καρδιά και τον νου μου…
Παρατηρώ τα συναισθήματα στην καρδιά μου – βλέπω τον πόνο, τη λαχτάρα και τη βαθύτατη επιθυμία που έχω να γνωρίσω τον εαυτό μου…
Κοιτάζω μέσα στον νου μου και βλέπω τις εκατοντάδες κατευθύνσεις προς τις οποίες έλκεται ο νους μου. Φέρνω τις σκέψεις μου πίσω για να επικεντρωθούν στην εσωτερική μου ύπαρξη…
Στην οθόνη του νου μου κρατώ την εικόνα της αιώνιας μορφής μου του φωτός. Επικεντρώνομαι στο εσωτερικό ον – το ον του φωτός – και κάνοντας αυτό, οι σκέψεις μου γίνονται πιο ήρεμες, πιο γαλήνιες. Ανακαλύπτω ότι εγώ, το εσωτερικό ον, μπορώ να δημιουργήσω τις σκέψεις που εγώ επιλέγω…
Δημιουργώ τη σκέψη της γαλήνης – κρατώ τη γαλήνη στον νου μου και καθώς ο νους μου γίνεται γαλήνιος, παρατηρώ τα εσωτερικά μου συναισθήματα και ανακαλύπτω ότι μέσα στην καρδιά μου υπάρχει μια πηγή αγάπης. Μέσα στην εσωτερική μου ύπαρξη υπάρχει γαλήνη και αγάπη…

Διατηρώ αυτή την επίγνωση και την κρατάω – αυτό είναι  το ποιος είμαι … ένα ον φωτός … ένα ον γαλήνης… ένα ον αγάπης.





Μετάφραση από: Dadi Janki (2010). Is there another way? London:Sterling Publishing

No comments:

Post a Comment