21.3.20

Κατανοείστε και ξεπεράστε το ΕΓΩ





Κατανοήστε και ξεπεράστε το ΕΓΩ


                      Η ταύτιση με το εγώ και τον εξωτερικό εαυτό, δημιουργεί μια πλαστή ταυτότητα και πολύ δυνατά αισθήματα ανωτερότητας και κατωτερότητας, που έχουν να κάνουν με τις περιστάσεις και τους ανθρώπους, φέρνει μαζί της τη σκέψη του εγώ είμαι, η οποία βασίζεται στο φύλο, την θρησκεία, την εθνικότητα, τα επιτεύγματα ή τα ταλέντα, δημιουργώντας προσκόλληση στον εαυτό που πάντα συγκρίνεται και ανταγωνίζεται τους άλλους. Εξ αιτίας αυτής της ανασφάλειας ο άνθρωπος πιέζει τους άλλους να λειτουργούν και να σκέφτονται όπως ο ίδιος. Ένας εγωιστής, δεν μπορεί να αναγνωρίσει ότι όλοι είναι μοναδικοί και έχουν μια μοναδική προσωπικότητα και το δικαίωμα να την εκφράζουν και βλέπει την μοναδικότητα σαν απειλή γι αυτόν.

     Όταν υπάρχει τόσος εγωισμός, μόνο οι ομοϊδεάτης επιτρέπεται να πλησιάσουν. Οποιοσδήποτε με διαφορετική άποψη απορρίπτεται. Με το εγώ, η γνήσια μοναδικότητα του εαυτού απορρίπτεται, δεν αναγνωρίζεται και θάβεται βαθιά κάτω από τα διάφορα στοιχεία της λαθεμένης ταυτότητας. Γι αυτό, αυτήν την περίοδο υπάρχει κρίση ταυτότητας- η ανθρωπότητα έχασε την ψυχή της ή μάλλον πούλησε την ψυχή της σε εξωτερικές παραδόσεις και έλξεις.



    Όταν υπάρχει το Εγώ, υπάρχει η ιδέα ότι γνωρίζω καλύτερα και επομένως ότι έχω το παρερμηνευμένο καθήκον και το δικαίωμα να χειραγωγώ τους άλλους, δήθεν για το συμφέρον τους! Με αποτέλεσμα την καταστροφή της δημιουργικότητας και της μοναδικότητας των άλλων.

   Για να κυριαρχήσω στο Εγώ, χρειάζεται ταπεινότητα και ειλικρίνεια (τιμιότητα). Χρειάζεται το κουράγιο να κοιτάξω μέσα μου ειλικρινά και να παραδεχτώ ‘ότι τα χαρακτηριστικά που γνωρίζω κι ελέγχω υπάρχουν και πρέπει να απομακρυνθούν , αν με ενδιαφέρει να υπάρξει μέσα μου αλήθεια και ευτυχία. Πρέπει να θυμάμαι το αληθινό είμαι πχ.
-        Είμαι μια ψυχή γεμάτη γνώση
-        Είμαι μια ψυχή που δωρίζει σε όλους τον θησαυρό της  ευτυχίας, της γαλήνης….





Μέσα από τον διαλογισμό με την ενθύμηση και την εμπειρία της  αλήθειας θεραπεύομαι απ την αρρώστια του εγωισμού. Ο αληθινός εαυτός, το αληθινό Εγώ, που βρίσκεται μέσα μου είναι ενιαίο και δεν είναι προσκολλημένο πουθενά και σε κανέναν. Η έκφραση αυτής της αγνής οντότητας δεν είναι εγωιστική αλλά ανιδιοτελής και το άτομο αρχίζει να μοιράζεται με τους άλλους ότι κι αν έχει- γνώση, ταλέντα, αρετές κλπ, όποτε είναι απαραίτητο, διευκολύνοντας την αφύπνιση του πραγματικού δυναμικού των άλλων, όπως το φως του ήλιου. Το φως βοηθάει πολύ. Επεμβαίνει, αφυπνίζει κι έπειτα προχωράει παραπέρα.




Οι άνθρωποι που δεν έχουν εγωισμό ενεργούν, επικοινωνούν και εκφράζονται μ αυτόν τον τρόπο.

No comments:

Post a Comment