6.12.21

Ευτυχία – που μπορώ να βρω αυτόν τον χαμένο θησαυρό ; (Μέρος 1)

 





Ευτυχία – που μπορώ να βρω αυτόν τον χαμένο θησαυρό ; (Μέρος 1)


Στον σημερινό κόσμο ένας σημαντικός αριθμός ανθρώπων υποφέρουν από κατάθλιψη. Αυτό είναι ένα σημάδι για μας να σταματήσουμε και να αναρωτηθούμε αν φροντίζουμε την νοητική μας υγεία, η οποία συνδέεται άμεσα με την συναισθηματική μας ευημερία. Αν νιώθουμε  stress, θυμό, φόβο, εχθρότητα, ζήλεια, η συναισθηματική μας υγεία υποφέρει. Βασικά, παγιδευόμαστε στα αρνητικά συναισθήματα αναζητώντας ευτυχία. Οι περισσότεροι από εμάς κάνουμε όνειρα από την παιδική μας ηλικία και δεν σταματάμε από τότε και στο εξής για δεκαετίες, επειδή η πιο λαθεμένη μας πεποίθηση είναι ότι η ευτυχία αποκτιέται – εκείνη η ευτυχία είναι παραπροϊόν των όσων μας ανήκουν. Έτσι , ψάχνουμε για ευτυχία στην επιτυχία, στα αποκτήματα και στις σχέσεις. Ας εξετάσουμε εξονυχιστικά αυτές τις τρεις δημοφιλείς αλλά παραπλανητικές πεποιθήσεις.

 



Πεποίθηση 1: Η Επιτυχία με κάνει Ευτυχισμένη.

 

Ας υποθέσουμε ότι είμαι υπάλληλος που γνωρίζει ότι χρειάζονται δύο χρόνια για να προαχθεί ως διευθυντής, εργάζομαι ειλικρινά για αυτό. Αλλά η δική μου περιορισμένη σκέψη μου θυμίζει συχνά - θα είσαι χαρούμενος όταν τοποθετηθείς στην θέση του Διευθυντή. Δεν επιτρέπω λοιπόν στον εαυτό μου να είναι ευτυχισμένος σήμερα, ούτε  θα του επιτρέψω για άλλα δύο χρόνια. Κάποια μέρα, αν αισθανθώ ότι η προαγωγή μου μπορεί να μην πραγματοποιηθεί λόγω της αναποτελεσματικότητάς μου, ή ενός προβλήματος με τα μέλη της ομάδας ή μιας απόφασης της διοίκησης, δημιουργώ άγχος, θυμό και άγχος - καθώς πιστεύω ότι αυτά δεν επηρεάζουν μόνο την καριέρα μου αλλά και την ευτυχία μου. Μπορεί να καταφύγω σε άδικα μέσα για να πάρω την προαγωγή. Έτσι δημιουργώ και μεταδίδω αρνητικότητα, πονώντας για δύο ολόκληρα χρόνια. Αν σε αυτή την κατάσταση γίνω διευθυντής, μπορώ να είμαι ευτυχισμένος; Επίσης τέτοια ευτυχία δεν διαρκεί καθώς θα επικεντρωθώ στην επόμενη προαγωγή, μετά στην επόμενη...




Αλήθεια: Η ευτυχία δεν βρίσκεται στα επιτεύγματά μας. Δεν πρέπει να αναβάλλεται  μέχρι να επιτευχθεί ο στόχος μας. Η ευτυχία βρίσκεται στον τρόπο σκέψης μας στην πορεία, ενώ εργαζόμαστε προς τον στόχο.

Αύριο θα αξιολογήσουμε δύο άλλα συστήματα πεποιθήσεων.

No comments:

Post a Comment